fbpx

Regulamin zwrotów i reklamacji 

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady:
    • Zwrotów (odstąpienia od umowy) w przypadku umów zawartych na odległość,
    • Składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rzeczy (Materiałów) oraz usług montażu (Montażu) świadczonych przez Hyta Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (50-217), przy ul. Pomorskiej 55 lok. 8, KRS: 0000983544, NIP: 8982280406, REGON: 522634373 (dalej: „Sprzedawca”).
  2. Regulamin skierowany jest do:
    • Konsumentów – osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową,
    • Przedsiębiorców uprzywilejowanych – osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, lecz zawierających ze Sprzedawcą umowę, która nie ma dla nich charakteru zawodowego (co wynika z informacji w CEIDG),
    • Przedsiębiorców – innych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
  3. Użyte w niniejszym Regulaminie terminy:
    • Materiały – rzeczy ruchome (produkty) sprzedawane przez Sprzedawcę, wykorzystywane np. do budowy i wykończenia domków rekreacyjnych,
    • Montaż – usługa polegająca na zamontowaniu konstrukcji oraz innych Materiałów, celem ukończenia inwestycji,
    • Projekt – dzieło w postaci projektu budynku udostępnione Klientowi w ramach umowy,
    • Umowa – umowa zawierana przez Klienta ze Sprzedawcą (na odległość lub w inny sposób), w tym Ogólne i Szczególne Warunki Sprzedaży (OWS/SWS).
  4. W razie sprzeczności między niniejszym Regulaminem a indywidualnie zawartą Umową (z jej załącznikami), pierwszeństwo mają zapisy Umowy.

§2. Zwroty (odstąpienie od umowy)

1. Prawo do odstąpienia dla Konsumenta i Przedsiębiorcy uprzywilejowanego

  1. Jeśli Klient (Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany) zawarł Umowę na odległość (np. poprzez stronę internetową, mailowo), przysługuje mu prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
  2. Termin 14 dni liczony jest:
    • przy zakupie rzeczy (Materiałów) – od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę (inną niż przewoźnik),
    • przy dostawie wielu rzeczy osobno – od dnia objęcia w posiadanie ostatniej z dostarczanych rzeczy (partii lub części).
  3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, należy poinformować Sprzedawcę o decyzji w sposób jednoznaczny (np. wysyłając e-mail na adres: reklamacje@hyta.pl). Można skorzystać z przykładowego wzoru pisma, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu.
  5. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności w ciągu maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności (chyba że Klient zgodzi się na inny sposób, niewiążący się z żadnymi kosztami).

2. Ograniczenia prawa do odstąpienia

  1. Klient (Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany) może utracić prawo do odstąpienia, jeżeli:
    • Montaż został wykonany w całości (lub rozpoczęto go w istotnym zakresie) za wyraźną zgodą Klienta przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia,
    • Materiały zostały trwale połączone/zmodyfikowane (np. w trakcie Montażu), a ich rozłączenie jest niemożliwe bez uszczerbku.
  2. Jeśli w Umowie ustalono możliwość waloryzacji ceny (wynagrodzenia Sprzedawcy), Klient może w terminie 14 dni od otrzymania informacji o zmianie wynagrodzenia odstąpić od Umowy (o ile waloryzacja go nie satysfakcjonuje). W takim wypadku stosuje się procedurę zwrotu opisaną w niniejszym Regulaminie.

3. Procedura zwrotu Materiałów

  1. Klient powinien niezwłocznie odesłać Materiały (nie później niż w ciągu 14 dni od poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu).
  2. Koszty odesłania produktu ponosi Klient, w tym koszty transportu towarów o dużych gabarytach (mogą wynieść ok. 8,5 zł/km od granicy miasta Wrocławia).
  3. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

§3. Reklamacje (rękojmia i gwarancja)

1. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy

  1. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne i prawne sprzedanych Materiałów oraz za wady usług (Montażu) na zasadach:
    • ustawy o prawach konsumenta (dla Konsumentów i Przedsiębiorców uprzywilejowanych),
    • Kodeksu cywilnego (dla Przedsiębiorców),
    • postanowień Umowy (w tym specyfikacji w SWS).
  2. Jeżeli Materiały posiadają gwarancję producenta, Klient może zgłosić reklamację:
    • bezpośrednio do producenta (zgodnie z warunkami gwarancji i kartą gwarancyjną),
    • lub do Sprzedawcy (korzystając z rękojmi lub niezgodności z umową).

2. Jak złożyć reklamację?

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące wad Materiałów lub wadliwego Montażu należy zgłaszać na adres: reklamacje@hyta.pl.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
    • krótki opis wady (jeżeli to możliwe – zdjęcia lub film),
    • wskazanie miejsca występowania wady (np. w bryle budynku),
    • oczekiwany sposób rozwiązania (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny).
  3. Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli w tym czasie nie udzieli odpowiedzi, uznaje się reklamację za zasadną.
  4. W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedawca naprawi lub wymieni wadliwy towar/usługę na własny koszt, a jeśli nie jest to możliwe – może zaproponować obniżenie ceny lub zwrot wpłaconych należności.

3. Wyłączenia reklamacyjne

  1. Zastrzega się, że naturalne cechy fizykochemiczne materiałów (np. sękatość czy odkształcenia drewna) nie stanowią wady, jeżeli są typowe dla zastosowanego surowca i nie odbiegają od powszechnych standardów jakości.
  2. Sprzedawca nie odpowiada za samodzielnie dokonane przez Klienta modyfikacje Materiałów lub Montaż bez zachowania zaleceń Sprzedawcy.
  3. Wszelkie dodatkowe informacje o zasadach odpowiedzialności i ewentualne wyłączenia lub rozszerzenia mogą wynikać z indywidualnej Umowy, w szczególności z opisów zawartych w SWS.

§4. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Konsumenci mają prawo skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, np. mediacji czy arbitrażu przy Inspekcji Handlowej, jak również mogą zwrócić się o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów.
  2. Sprzedawca może (ale nie musi) wyrazić zgodę na udział w takim postępowaniu. Informacja o zgodzie (lub jej braku) jest przekazywana Klientowi pisemnie, w odpowiedzi na reklamację lub w trakcie rozwiązywania sporu.
  3. Klient może też złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§5. Postanowienia końcowe

Jeżeli Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym, sądem właściwym jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy (o ile Umowa nie stanowi inaczej).

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym ustawa o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny.

Niniejszy Regulamin nie ogranicza ani nie wyłącza praw Konsumentów czy Przedsiębiorców uprzywilejowanych, które przysługują im z mocy obowiązujących przepisów.

Sprzedawca może zmienić niniejszy Regulamin z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana sposobu funkcjonowania sklepu). W przypadku zawartych już Umów, wiążąca jest wersja Regulaminu z chwili zawarcia Umowy.

Spory powstałe między Sprzedawcą a Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne.

POROZMAWIAJMY O TWOIM DOMU MODUŁOWYM

Pozostańmy w kontakcie

Masz pytania odnośnie naszych projektów lub trybu pracy? Nie możesz się zdecydować? Zadzwoń albo napisz do nas maila! Odpowiemy na wszystkie Twoje wątpliwości i doradzimy najlepszą opcję.

Siedziba

Hyta sp. z o.o.
ul. Pomorska 55/8
50-217 Wrocław

Tel: +48 785 035 035

© Copyright 2025 HYTA.PL
Wizualizacje na stronie mają charakter poglądowy.

English version | This site includes IP2Location data from https://lite.ip2location.com.